CRM nauda
CRM įmonėms gali atnešti nemažai naudos: nuo išlaidų sumažinimo iki
pajamų padidinimo. Literatūros šaltiniuose minima daug CRM dėka
atsirandančių naudų. Pagrindinė CRM nauda, tai ryšių su
klientais gerinimas. Šis bendras naudos skirstymas gali būti dar
labiau detalizuojamas pagal CRM subjektus, t.y. naudą įmonei, naudą įmonės klientams, naudą įmonės darbuotojams. Bendrai CRM naudą galima
suskirstyti į šias dalis:
1. Pardavimų kiekio didinimas
Pardavimų kiekis didinamas efektyviau valdant pardavimų kanalus, kurie leidžia geriau kontroliuoti ir pagal svarbą paskirstyti pardavimų galimybes. Įgyvendinus CRM, galima padidinti pardavimų skaičių parinkus tinkamą pardavimui laiką. Tinkamo laiko pasirinkimas yra pagrįstas ankstesnių klientų poelgių tendencijų žinojimu. Taip pat pardavimų kiekį įtakoja efektyvus klientų platformos segmentavimas. Segmentuojant klientus galima nustatyti tikslines auditorijas ir joms pasiūlyti būtent tai, ko joms reikia. Pagerėja pardavimų prognozės, tampa aiškiau kada, kiek ir kam galima parduoti. Padidinamos gaunamos pajamos iš vieno kliento, nes tampa žymiai sėkmingesni papildomų produktų pardavimai.
2. Didesnis įmonės klientų pasitenkinimas
Kai įmonė savo verslo procesuose naudoja CRM, klientai jaučiasi nepamiršti, jiems skiriama daug dėmesio. Klientas gali gauti pasiūlymus priimtina forma, tada, kada reikia ir ko reikia. Klientas visada jaučiasi deramai aptarnautas, todėl įmonę pasiekia vis mažiau klientų nusiskundimų. Kai klientas iš įmonės gauna tik tą informacija, kuri jį domina, jis supranta, kad įmonė apie jį žino, todėl jaučiasi svarbus. Įmonė niekada nepamirš laiku informuoti klientą, apie jam rūpimus klausimus. Kliento problemos bus sprendžiamos greitai ir efektyviai. Klientas visada turi galimybę pasirinkti aptarnavimo kanalą. Apmaudu, kad dabartinėje praktikoje daugiausiai dėmesio susilaukia tik nepatenkinti klientai.
3. Didesnis įmonės darbuotojų pasitenkinimas
Įgyvendinus CRM, darbuotojas gali atlikti daugiau veiklos per tą patį laikotarpį, o tai garantuoja didesnį atlygį. Darbuotojas savo rezultatais ir informacija dalinasi su kitais įmonės darbuotojais, todėl atsiranda savikontrolės jausmas. Darbuotojui atsiranda galimybė save parodyti lyderiu, skatinama sveika konkurencija.
4. Padidėjęs darbuotojų darbo efektyvumas
Automatizuojant visus rutininius ir kasdieninius darbuotojo darbus (pardavimų automatizavimas, rinkodaros kampanijų automatizavimas, aptarnavimo automatizavimas), taupomas darbuotojų laikas, todėl darbuotojai gali daugiau laiko skirti intelektualiems, kūrybiniams procesams. Efektyvesnis darbuotojų laiko planavimas. Naudojant CRM sistemas, galima efektyviai dalintis svarbiais dokumentais visoje įmonėje, smarkiai sumažinamas dokumentų paieškos laikas.
1. Pardavimų kiekio didinimas
Pardavimų kiekis didinamas efektyviau valdant pardavimų kanalus, kurie leidžia geriau kontroliuoti ir pagal svarbą paskirstyti pardavimų galimybes. Įgyvendinus CRM, galima padidinti pardavimų skaičių parinkus tinkamą pardavimui laiką. Tinkamo laiko pasirinkimas yra pagrįstas ankstesnių klientų poelgių tendencijų žinojimu. Taip pat pardavimų kiekį įtakoja efektyvus klientų platformos segmentavimas. Segmentuojant klientus galima nustatyti tikslines auditorijas ir joms pasiūlyti būtent tai, ko joms reikia. Pagerėja pardavimų prognozės, tampa aiškiau kada, kiek ir kam galima parduoti. Padidinamos gaunamos pajamos iš vieno kliento, nes tampa žymiai sėkmingesni papildomų produktų pardavimai.
2. Didesnis įmonės klientų pasitenkinimas
Kai įmonė savo verslo procesuose naudoja CRM, klientai jaučiasi nepamiršti, jiems skiriama daug dėmesio. Klientas gali gauti pasiūlymus priimtina forma, tada, kada reikia ir ko reikia. Klientas visada jaučiasi deramai aptarnautas, todėl įmonę pasiekia vis mažiau klientų nusiskundimų. Kai klientas iš įmonės gauna tik tą informacija, kuri jį domina, jis supranta, kad įmonė apie jį žino, todėl jaučiasi svarbus. Įmonė niekada nepamirš laiku informuoti klientą, apie jam rūpimus klausimus. Kliento problemos bus sprendžiamos greitai ir efektyviai. Klientas visada turi galimybę pasirinkti aptarnavimo kanalą. Apmaudu, kad dabartinėje praktikoje daugiausiai dėmesio susilaukia tik nepatenkinti klientai.
3. Didesnis įmonės darbuotojų pasitenkinimas
Įgyvendinus CRM, darbuotojas gali atlikti daugiau veiklos per tą patį laikotarpį, o tai garantuoja didesnį atlygį. Darbuotojas savo rezultatais ir informacija dalinasi su kitais įmonės darbuotojais, todėl atsiranda savikontrolės jausmas. Darbuotojui atsiranda galimybė save parodyti lyderiu, skatinama sveika konkurencija.
4. Padidėjęs darbuotojų darbo efektyvumas
Automatizuojant visus rutininius ir kasdieninius darbuotojo darbus (pardavimų automatizavimas, rinkodaros kampanijų automatizavimas, aptarnavimo automatizavimas), taupomas darbuotojų laikas, todėl darbuotojai gali daugiau laiko skirti intelektualiems, kūrybiniams procesams. Efektyvesnis darbuotojų laiko planavimas. Naudojant CRM sistemas, galima efektyviai dalintis svarbiais dokumentais visoje įmonėje, smarkiai sumažinamas dokumentų paieškos laikas.
5. Klientų valdymo kaštų sumažinimasĮgyvendinus CRM, pagerėja pardavimų ir aptarnavimo kokybė. Aptarnavimas tampa kokybiškesnis ir labiau orientuotas į klientą. Sukuriama komandinių pardavimų ir svarbiausių klientų valdymo galimybė.
6. Padidinamas lojalių klientų skaičius
Turint daug informacijos apie esamus klientus, jiems skiriama daug tikslingo dėmesio, kuriama glaudesnio ryšio atmosfera. Atlikus klientų segmentavimą ir išrinkus pelningiausius klientus, jiems skiriama daugiausia dėmesio. Galimybė dirbti su didesniu kiekiu klientų, naudojant tuos pačius kiekius resursų.
7. Efektyvesnis informacijos valdymas
Užtikrinama geresnė duomenų kokybė, darbuotojai atsakingiau tvarko duomenis. Daug lengviau parengiamos pardavimų ir vadovavimo ataskaitos. Neprarandama svarbi informacija keičiantis darbuotojams. Automatizuojama dalis verslo procesų, sumažėja žmogaus klaidų tikimybė. Visi reikalingi duomenys apie visus klientus vienoje duomenų bazėje. Operatyviai iš bet kurio kompiuterio pasiekiama informacija. Užtikrinamas naudojamos informacijos konfidencialumas, saugumo priemonės.
6. Padidinamas lojalių klientų skaičius
Turint daug informacijos apie esamus klientus, jiems skiriama daug tikslingo dėmesio, kuriama glaudesnio ryšio atmosfera. Atlikus klientų segmentavimą ir išrinkus pelningiausius klientus, jiems skiriama daugiausia dėmesio. Galimybė dirbti su didesniu kiekiu klientų, naudojant tuos pačius kiekius resursų.
7. Efektyvesnis informacijos valdymas
Užtikrinama geresnė duomenų kokybė, darbuotojai atsakingiau tvarko duomenis. Daug lengviau parengiamos pardavimų ir vadovavimo ataskaitos. Neprarandama svarbi informacija keičiantis darbuotojams. Automatizuojama dalis verslo procesų, sumažėja žmogaus klaidų tikimybė. Visi reikalingi duomenys apie visus klientus vienoje duomenų bazėje. Operatyviai iš bet kurio kompiuterio pasiekiama informacija. Užtikrinamas naudojamos informacijos konfidencialumas, saugumo priemonės.