CRM komunikacija
Komunikacijos etapas yra vykdomas viso CRM koncepcijos įgyvendinimo metu. Jis yra svarbus visų įgyvendinimo etapų elementas.
Komunikacija – neatsiejama permainų projektų dalis. Komunikacinio etapo tikslas – nuolat pabrėžti, kaip svarbu organizacijai taikyti CRM koncepciją bei spręsti visas įgyvendinimo metu kylančias problemas. Įgyvendinant visus keturis dalinius CRM etapus, turi būti vykdomas ir komunikacinis etapas, kuris padeda užtikrinti, kad apie CRM koncepciją būtų reguliariai komunikuojama visoje organizacijoje ir ypač tarp CRM koncepcijos įgyvendinimo iniciatorių. Komunikacijos pobūdis ir mastai turi būti pritaikyti organizacijai, o komunikacijos formos – ir tradicinės (el.laiškai) ir netradicinės (iškabinėti dideli plakatai). Siekiant sužadinti organizacijos susidomėjimą CRM koncepcija, patartina naudoti netradicines priemones. Komunikacijos adresatus pravartu suskirstyti į grupes taip, kad būtų lengviau diferencijuoti perteikiamą informaciją. Siekiant užtikrinti dažnai nepakankamai įvertinamą komunikaciją, pravartu sudaryti projekto komunikavimo planą.
Taigi norint sėkmingai įgyvendinti CRM koncepciją, reikia vadovautis aprašytais keturiais įgyvendinimo etapais. Pirmasis inicijavimo etapas skirtas identifikuoti ar įmonė yra pasirengusi tokio masto pokyčiams, ar turi pakankamai lėšų bei žmogiškųjų resursų, kad CRM koncepcija būtų sėkmingai įgyvendinta. Taip pat šiame etape įmonė turi nustatyti viso CRM koncepcijos įgyvendinimo tikslą, aprašyti uždavinius, sukurti įgyvendinimo planą ir darbų grafiką, apsibrėžti CRM koncepcijos įgyvendinimo riziką ir išsirinkti CRM sistemą. Antrajame diegimo etape didžiąją dalį sudaro informacinių technologijų diegimas. Pirmojo etapo metu išsirita CRM sistema įdiegiama į įmonės infrastruktūrą, suderinama su kitomis programomis. Taip pat įgyvendinama visų įmonėje naudojamų sistemų integracija. Trečiojo įtvirtinimo ir palaikymo etapo metu naudojami įvairūs CRM koncepcijos įtvirtinimo metodai, ruošiamos įvairios ataskaitos, vykdomos darbuotojų apklausos, darbuotojų mokymai, sukuriama atsakinga grupė, kuri užtikrintų tolimesnį CRM koncepcijos tobulinimą ir vystymą. Ir paskutiniame komunikacijos etape, kuris yra jungiamoji grandis visų CRM koncepcijos įgyvendinimo etapų, vykdomas nuolatinis komunikacijos procesas tarp CRM koncepcijos įgyvendinimo grupės bei kitų susijusių su projektu dalyvių, skleidžiama informacija apie pasiektus rezultatus, įgyvendintus tikslus ir uždavinius.